Better Together
WOW-Story

Meet Nele Verstraete!

Founder van Lilola, een Brugse boetiek die unieke modieuze dameskledij en accessoires verkoopt.

"Ik startte mijn carrière als vertegenwoordigster in de farmawereld na een opleiding als laborante. Na de bevalling van mijn tweeling was mijn enthousiasme voor de job op", vertelt Nele. Omdat ze opgroeide in een ondernemersgezin, haar vader stampte zelf een familiebedrijf uit de grond, voelde ze har altijd al aangetrokken tot het idee om zelf een winkel te openen. "Ik begon heel klein met een ‘homeparty’ systeem, maar na 2 jaar werd dan toch LILOLA geboren. Ik noem het ook wel mijn derde kindje. Nu 12 jaar later heb ik een mooi draaiende winkel en ben ik omringd door een fantastisch team", vertelt ze trots.

Optimalisatie

"Het is mijn missie als ondernemer om mensen een topbeleving te geven. Ik wil dat de klant het beste in zichzelf naar boven kan halen én dat ze met originele stuks en een goed gevoel naar huis gaan. Zo’n ervaring is iets wat je onmogelijk kan beleven in grote winkelketens of tijdens het online shoppen", vertelt ze.

"Ik zie mezelf als een kleine garnaal tussen de grotere ondernemers. Toch ben ik fier dat ik er in ben geslaagd om een persoonlijke modezaak op te bouwen in een atypische straat in het hartje van Brugge", vertelt Nele. Een zaak die nu toch al 12 jaar stand houdt, ook in zeer woelige retailtijden. "Ik streef constant naar verbetering om mijn zaak zo optimaal mogelijk te houden. Dat is ook iets wat ik wil meegeven aan medeondernemers", zegt ze.

"Uit reizen haal ik veel inspiratie. Andere culturen opsnuiven, buitenlandse winkels ontdekken en nieuwe persoonlijkheden ontmoeten. Het geeft me allemaal heel veel energie. Ook influencers zijn voor mij inspiratiebronnen. Voornamelijk de Nederlandse, zij hebben zo’n leuke energie. Inspiratie zoek ik dus eigenlijk liever niet dichtbij", zegt Nele.

Het mooiste & moeilijkste aan ondernemen

"Het mooiste aan ondernemen vind ik de uitdagingen. Ik ben voortdurend op zoek naar verbetering. Voor mezelf, de winkel en natuurlijk voor mijn klanten", vertelt Nele.

"Die continue veranderingen en uitdagingen in de maatschappij waar we de laatste jaren mee te maken krijgen, vind ik één van de moeilijkste elementen aan ondernemen", zegt Nele. Ook haar medewerkers leiden en motiveren vindt ze soms moeilijk. "Ik wil graag dat ze met dezelfde overtuiging de boodschap van de zaak overbrengen", zegt ze.

Better Together

"Voor mij betekent ‘Better Together’ durven delen met elkaar. Kennis delen, klanten delen en samen events organiseren. Zalig! Ik vind dat die gunfactor er absoluut moet zijn. Samenwerken is, naar mijn mening, het mooiste wat er is. Jaloezie komt spijtig genoeg ook vaak voor, wat ik moeilijk kan begrijpen. Wat mij betreft worden we allemaal beter als we kunnen delen", vertelt Nele.

We brengen je graag op de hoogte over onze experiences en andere fijne content.